2007-05-20

Tandvärk!!


En ny upplevelse för mig. Tandvärk, trodde inte att det var så in i he... fruktansvärt! Har ringt 112 och se de berättade att det fanns en jourtandläkare i Husum.. sisådär 12 mil enkel resa. Detta är Norrland. Och jag svär varje gång jag ser hur våra möjligheter att leva ett normalt liv här uppe minskar. Vi betalar redan massor av pengar till vårt land. Vår bensin kan vi inte leva utan här uppe, men nu kostar den ju lika mycket i Stockholm som i Kramfors och de e fel. Tycker att de som skriker på sänkta utsläpp också ska ta i beaktande att vissa delar av vårt land, gränsen går ungefär ovanför Sunsdvall inte kan leva utan bil. Vi måste ha den till allt. Har smärtmedicinerat med Alvedon, Ipren, Ibumetin, Dexofen och till sist för att kunna fortsätta leva och inte hoppa ut från andra våningen en sorts värktabletter som visst innehåller morfin men de fungerade. Nu kan ja tänka och är glad att jag tog dem. Blev totalt återställd och kunde till och med tvätta bilen och dammsuga den men i morgon kl: 08.00 står jag beredd hos Tandläkarna i Kramfors och blir omhändertagen förhoppsningsvis. Sen kostnaden för den stackars tanden torde hamna på 10 000. En 42 tums plasma med andra ord.. så nu fär den vänta ett tag.. fniss.. // Göran